2009-01-18
Nerabeak eta heriotza
Haurrek eta helduek dolura hurbiltzeko duten moduak, nerabezaro aurreko garaian dute, antzik handiena. Gainera, nerabezaroek bere ezaugarri bereziak dituzte.
Galera esanguratsu baten aurrean, nerabe baten erreakzioetan hainbat faktore daude: nerabearen egoera ebolutiboa, izaera, iraganeko eta gaur egungo ingurunea (familiarra, eskolakoa, bere erreferentzi taldea…), galeren, sufrimenduaren eta heriotzaren aurrean bere heziketan jaso dituen mezu ezkutuak eta esplizituak, etab.
Helduak kontu handiz ibili beharko dira, nerabeek dolu prozesuak bizitzeko dituzten moduan, eragina zuzena dutelako. Nerabeek oso talde zehatza osatzen dute, eta doluan talde horren ohiko ezaugarriak ager daitezke: norbera bere baitan ixtea edo bere kideen taldeari soilik irekitzea.
Nerabeen dolu prozesua lantzerakoan, helduei eta haurrei zuzendutako gomendio asko jarraitzen dira. Esate baterako: ez ukatzea gertatutakoa, ez saihestea, bera den moduan agertzeko eta bere egoera azalaratzeko denborak eta espazioak erraztea, egoera zehatz horren aurrean nola sentitzen den eta zer pentsatzen duen adierazteko aukera ematea etab.
Nerabeen isiltasuna errespetatu egin behar da, eta ager daitezkeen adierazpenak zeintzuk diren igartzeko, arretaz jokatu behar da, dolu prozesuan ahalik eta hobeto lagun ahal izateko.
Nerabeak laguntzeko, kontuan izan behar ditugun puntuak hauexek dira:
-Askotan, zenbait egoeretan, nerabeari erantzukizun handiko rolak ezartzen zaizkio. Adibidez, aita edo amaren heriotza edota gaixotasun larri baten aurrean. Beraz, ahal den neurrian, hori saihesten ahalegindu behar dugu.
-Garrantzi handia du haur eta gazteei hileta erritoetan parte hartzeko gonbidapena egiteak ere. Agur emateko aukera ematen diegu.
-Heriotzagatik, banaketa batengatik, norbait gaixo jarri delako edo beste arrazoi batengatik familiako kide bat galtzen denean, nerabearengan porrot (frustrazio) sentimendua sortzen da. Modu askotara ager daiteke: pertsona horri errua egoztea, konturatu gabe erruduntzat jotzea, etab.
Esparru honetan lan egin duten autore asko daude: Earl A. Grollman, Maria Antonia Plaxats, Jesús Cosido Soley, Concepció Poch, J. William Worden, Irvin D Yalom, etab.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Norberaren datuak
- Itziar
- Bilboko mendi puntan dagoen Irakasle Eskolan, Lehen Hezkuntza espezialitatea ikasten dot, eta gezurra badirudi be, honezkero hirugarren maila, beraz azken txanpa.....
Heriotza bezelako gertaera baten aurrean, nerabeei nola lagundu jakitea oso zaila izaten da. Interesgarria iruditzen zait post honetan horren inguruko zenbait alderdi jorratu izana.
ResponderEliminar